راهنمای دریافت پروانه کسب صنعت آسانسور و پله برقی مونتاژ، نصب، سرویس و نگهداری، فروش

راهنمای دریافت پروانه کسب

  • ۱۶:۱۰
+ در چه رسته های شغلیمو می توان پروانه کسب گرفت ؟
ردیفعنوان رسته شغلیکد آیسیکحداقل مساحت (متر مربع)
۱مونتاژ، نصب و تعمیر و نگهداری آسانسور و پله برقی۴۵۳۲۱۳۴۰
۲خدمات فنی نصب و تعمیر و نگهداری آسانسور و پله برقی۴۵۳۲۱۵۲۵
۳فروشندگی قطعات و لوازم آسانسور و پله برقی۵۲۳۴۳۴۲۵
۴تولیدکنندگان آسانسور، پله برقی و قطعات آن۲۹۱۵۱۴۵۰
۵تولید، تعمیر و نصب کابین آسانسور۲۰۱۵۱۵۵۰
۶دفتر کار تولید آسانسور۲۹۱۵۱۶۳۰
۷تولید تابلو آسانسور۹/۲۸۹۹۱۹۳۰

+ مدارک مورد نیاز جهت دریافت پروانه کسب چیست؟

الف) تکمیل فرم درخواست عضویت در اتحادیه و ارسال آن به دبیرخانه اتحادیه (دانلود فرم)

ب) قبل از شروع ثبت نام، فایل مدارک ذیل را به صورت اسکن شده از اصل مدرک در اختیار داشته باشید:

  • تصویرکارت ملی
  • تصویر شناسنامه
  • تصویر آخرین مدرک تحصیلی
  • تصویر کارت پایان خدمت
  • تصویر کلیه صفحات اجاره نامه و یا سند مالکیت به نام شخص متقاضی:

الف) در صورت درخواست به صورت شخص حقوقی، اجاره نامه باید به نام شخص حقوقی یا یکی از مدیران باشد.

ب) کدپستی محل اجاره باید در اجاره نامه قید شده باشد.

ج) رعایت ماده ۸۰ قانون نظام صنفی برای مورد اجاره الزامی است (ماده ۸۰: صدور پروانه کسب برای اماکن با کاربری اداری یا کارگاهی بلامانع است)

د) متراژ دفتر نباید کمتر از میزان ذکر شده در ضوابط اختصاصی اتحادیه باشد.تصویر کلیه صفحات روزنامه رسمی و اساسنامه در قالب فایل zip (برای اشخاص حقوقی)

  • تصویر مصوبه هیئت مدیره شرکت مبنی بر رضایت صدور پروانه کسب به نام فرد متقاضی (از اعضای هیئت مدیره) که به امضاء صاحبان امضای شرکت رسیده باشد. (برای اشخاص حقوقی)
  • تصویر گواهی مشاغل تخصصی و فنی (این گواهی برای کدرسته ۴۵۳۲۱۳، صرفاً پروانه طراحی مونتاژ شرکت و برای سایر کدرسته ها صرفاً مدرک تحصیلی مرتبط دانشگاهی و یا گواهی دوره های گذرانده شده مرتبط با رسته درخواستی در مراکز فنی و حرفه ای می باشد)
  • تصویر مدرک دارایی:

الف) برای شرکت های تازه تأسیس: برگه ثبت نام نهایی که به حداقل وضعیت ۴۵ و یا گام ۴ رسیده باشد و برای شرکت های قدیمی: صفحه دوم آخرین اظهارنامه مالیاتی مورد نیاز است که در آن کد رهگیری پیش ثبت نام شماره اقتصادی ذکر شده باشد.

ب) نوع شخصیت مورد درخواست (حقیقی یا حقوقی) باید با شخصیت برگه دارایی ارائه شده مطابقت داشته باشد.

ج) آخرین تغییر آدرس و کدپستی محل مورد درخواست باید در سامانه سازمان امور مالیاتی ثبت شده باشد.

د) هرگونه بدهی مالیاتی قطعی شده، موجب عدم صدور گواهی ماده ۱۸۶ از سوی سازمان امور مالیاتی خواهد بود.

  • تصویر گواهی دوره احکام کسب و کار:

الف) وارد سایت www.ecoat.otaghasnaftehran.ir شده، فرآیند ثبت نام را طی نموده و هزینه آن را به صورت آنلاین پرداخت نمائید.

نکته۱: دقت نمائید کلیه مشخصات خواسته شده به درستی در سامانه ثبت گردد.

نکته۲: منظور از (کدرهگیری شناسه صنفی)، همان کد هفت رقمی است که پس ثبت نهایی درخواست پروانه کسب برای متقاضی پیامک خواهد شد.

نکته۳: در صورتی که محل کسب شما شهری به غیر از تهران می باشد، در قسمت (منطقه شهرداری) عدد ۱ را وارد کنید.

ب) پس از تکمیل ثبت نام، از طریق منوی ورود اعضا (قسمت بالا، سمت چپ) وارد سایت شوید. شرایط برگزاری دوره را به دقت مطالعه نموده، فیلم های آموزشی را ببینید و در آزمون آنلاین شرکت نمائید.

نکته: مدارک دارائی و فرم درخواست عضویت در اتحادیه را از طریق شماره واتساپ ۰۹۹۳۱۱۰۰۹۰۴ به دبیرخانه اتحادیه ارسال فرمائید.

+ برای دریافت پروانه کسب از چه طریقی باید اقدام کرد؟

الف) ثبت نام در سامانه پیشخوان مجوزهای کشور به آدرس www.G4B.ir و ثبت درخواست پروانه کسب:

در سامانه پیشخوان مجوزهای کشور، روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

راهنمای دریافت پروانه

.

در هنگام ثبت نام به نکات زیر دقت فرمائید:

۱- در صورتی که دارای شرکت ثبت شده می باشید، حتماً به صورت حقوقی ثبت نام فرمائید.

۲- در قسمت شماره همراه، شماره تلفن همراه فرد متقاضی را وارد نمائید. توجه فرمائید که شماره تلفن وارد شده باید به نام شخص متقاضی باشد و از این پس تمام اطلاع رسانی های مربوطه به این شماره ارسال خواهد شد.

پس از ثبت نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور از طریق پیامک، با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه پیشخوان مجوز های کشور شوید.

پس از ورود، از منوی سمت راست، روی گزینه ثبت و پیگیری مجوز کلیک کنید.

در صفحه باز شده، روی گزینه ثبت درخواست مجوز کلیک کنید.

در صفحه باز شده، با توجه به ماهیت کشوری اتحادیه آسانسور و پله برقی، صرفاً فیلدهای شماره ۱ و ۲ را با عناوین مشخص شده ذیل تکمیل نمائید.

پس از ورود اطلاعات سازمان ارائه دهنده مجوز، درخواست خود را با پرکردن کلیه فیلدهای زیر تکمیل کنید. نوع پروانه کسب به دو صورت عادی و ایثارگری می باشد. در صورت انتخاب نوع ایثارگری، استعلام مورد نیاز از بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت آنلاین انجام شده و در صورت پاسخ مثبت استعلام، امکان ثبت درخواست وجود خواهد داشت.

در ادامه، نوع درخواست خود را با انتخاب یکی از گزینه های موجود مشخص کنید.

(لازم به ذکر است در این فایل، فرآیند ثبت درخواست صدور پروانه کسب توضیح داده شده است)

در انتها، پس از درج اطلاعات خواسته شده، یکی از گزینه های ثبت موقت یا ثبت نهایی را انتخاب کنید:

ثبت موقت: اطلاعات در کارتابل شما باقی خواهد ماند و قابلیت ویرایش آنها را خواهید داشت.

ثبت نهایی: در صورتیکه از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان دارید، با کلیک بر روی ثبت نهایی، درخواست مستقیماً به پرتال سازمان مورد درخواست شما ارسال شده و قابلیت ویرایش اطلاعات نیز وجود نخواهد داشت.

پس از ثبت نهایی شدن درخواست، پیغامی مبنی بر ثبت شدن درخواست به همراه کد رهگیری نمایش داده می شود که این کد از طریق پیامک نیز به شماره تلفن همراه ثبت شده ارسال می گردد. با کلیک بر روی تایید وارد مرحله بعد خواهید شد.

ب) تکمیل درخواست در سایت www.iranianasnaf.ir  ، بارگزاری مدارک و ثبت نهایی درخواست:

پس از تکمیل درخواست، تایید ثبت نهایی و دریافت کد رهگیری، به سایت دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور ارجاع خواهید شد. در صفحه پیش رو، با توجه به ماهیت کشوری اتحادیه آسانسور، در قسمت استان صرفاً گزینه اتحادیه کشوری را انتخاب کرده و در قسمت رسته نیز با جستجوی کلمه آسانسور، رسته مورد نظر خود را انتخاب نموده و روی گزینه ادامه کلیک نمائید.

در ادامه،ضوابط عمومی و اختصاصی اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی و خدمات وابسته را به دقت مطالعه کرده و با تیک زدن گزینه انتهایی، به صفحه بعد بروید.

در صفحه پیش رو، با توجه به نوع شخصیت انتخابی (حقیقی یا حقوقی) تمامی اطلاعات خواسته شده را به دقت تکمیل نموده و روی گزینه تایید و ادامه کلیک نمائید.

نکته: در صورتی که فرد متقاضی از قبل دارای پروانه کسب باشد (در هر رسته و واحد صنفی)، برای درخواست جدید خود باید یک نفر را بر اساس جدول ذیل به عنوان مباشر معرفی نماید.

در صفحه بعد، اطلاعات وارد شده توسط فرد متقاضی نمایش داده می شود. در صورت صحت اطلاعات، روی گزینه تایید و ادامه کلیک نمائید.

در صفحه پیش رو، با زدن گزینه + کلیه مدارک خواسته شده را با رعایت نکات موجود در قسمت مدارک مورد نیاز در سامانه بارگزاری نموده و در انتها روی گزینه تایید و ادامه کلیک نمائید.

در انتها و پس از تکمیل مدارک، کد رهگیری مبنی بر تایید نهایی ثبت نام به شما ارائه خواهد شد.

نکته: از این کدرهگیری در هنگام ثبت نام در دوره احکام کسب و کار استفاده نمائید.

+ در صورتی که به هر دلیل موفق به ثبت نهایی درخواست نشدیم، چگونه باید مراحل قبلی را ادامه داد؟

در صورتی که به هر دلیل قصد ادامه فرآیند و تکمیل درخواست خود را ندارید و یا اینکه به صورت اتوماتیک به مرحله بعد منتقل نشدید، می توانید در مراجعات بعدی و به صورت دستی از طریق سایت www.iranianasnaf.ir و با انتخاب گزینه تکمیل درخواست سامانه پیشخوان مجوزها و وارد کردن کد رهگیری دریافتی و کد ملی متقاضی، درخواست خود را تکمیل نمائید.

+ جهت پیگیری ثبت نام، از چه طریقی باید اقدام کرد؟

در صورتی که پس از ثبت نهایی درخواست، قصد پیگیری آن را دارید، می توانید با مراجعه به قسمت پیگیری ثبت نام در سایت www.iranianasnaf.ir و وارد کردن کد رهگیری و کد ملی خود، از نتیجه بررسی درخواست مطلع شوید.

+ در صورت رد تقاضا، مدارک اصلاحی را از چه طریقی باید برای اتحادیه ارسال کرد؟

در صورت دریافت پیامک رد تقاضا، پس از بررسی موارد از طریق منوی پیگیری ثبت نام، نواقص اعلامی را به شماره واتساپ ۰۹۹۳۱۱۰۰۹۰۴ ارسال فرمائید و از همان طریق با دبیرخانه اتحادیه در ارتباط باشید.

+ دانلود راهنمای پروانه کسب به صورت pdf

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.